19 Απρ 2011

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΚΑΙ ΙΝΤΕΡΝΕΤ

'Υπερβολική ενασχόληση με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια'
του μαθητή Κωνσταντίνου Στεργίου sτο newsletter του Saferinternet.gr 


(Εάν θέλετε να λαμβάνετε το newsletter, στείλτε ένα ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνση info@sihellas.org με θέμα «subscribe SI Newsletter». 'Αλλες αναρτήσεις σχετικά με το site του Safer Internet θα βρείτε εδώ.)

Λόγοι:
Το παιδί μπορεί να μην έχει φίλους
Μπορεί να μην ασχολούνται μαζί του οι γονείς του
Μπορεί να έχει προβλήματα στο σχολείο και να μην τα λέει σε κανέναν

Συνέπειες:
Αυξημένη βία
Διαταραχές προσωπικότητας
Βρίσκει το σχολείο βαρετό διότι δεν έχει όλη αυτή την δράση των ηλεκτρονικών παιχνιδιών Απομακρύνεται από τους φίλους του
Επιληπτικά γεγονότα
Μπορεί να γίνει «Monster kid», αυτό γίνεται όταν τα παιδιά δεν μπορούν να ηρεμήσουν Εφιάλτες
Κακοί βαθμοί στο σχολείο
Δεν αθλούνται

Τρόποι αποφυγής & πρόληψης:
Να ενημερώνουμε τα παιδιά για τις επιπτώσεις
Να θέσουμε συγκεκριμένο ωράριο
Όχι παιχνίδια που δεν είναι για την ηλικία των παιδιών

Ενημέρωση γονέων / εκπαιδευτικών:
Ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών - ενημέρωση για την ύπαρξη του φαινομένου.
Εκπαίδευση των εκπαιδευτικών στη χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών, προκειμένου να
πραγματοποιούνται σχολικές εργασίες μέσω αυτών.
Παροχή Διαδικτύου μέσα στο σχολικό περιβάλλον, με password/login και μέγιστο χρόνο χρήσης (π.χ. 45 λεπτά/ημέρα). Θα πρέπει να χρησιμοποιούνται φίλτρα που απαγορεύουν την είσοδο σε ακατάλληλες ιστοσελίδες.
Ενημέρωση των γονέων μέσω του σχολείου για το φαινόμενο και τα σημεία αναγνώρισης της προβληματικής χρήσης.
Ύπαρξη σχολικού ψυχολόγου με εκπαίδευση στην αντιμετώπιση της κατάχρησης Διαδικτύου, προκειμένου να αντιμετωπισθούν τα παιδιά που θα αντιμετωπίσουν ανάλογο πρόβλημα.
Προαγωγή της χρήσης του υπολογιστή ως εργαλείο μελέτης και ενημέρωσης, και όχι αποκλειστικά σαν μέσο ψυχαγωγίας.

Συμπέρασμα: Η χρήση Διαδικτύου είναι δημοφιλής στους Έλληνες εφήβους, και ενδέχεται να οδηγήσει σε ψυχοκοινωνικά προβλήματα, όταν υπάρχει υπερβολή.


«Διαδίκτυο και ασφάλεια»: της μαθήτριας Εύας Μυλωνά

Όταν ο έφηβος ή το παιδί κάνει τα πρώτα του βήματα σε έναν κόσμο καινούριο, αυτόν το Διαδικτύου, οφείλει να έχει παντού γύρω του παρωπίδες! Θα μπορούσαμε να παρομοιάσουμε τον πρωτάρη του Διαδικτύου με το μωρό στα πρώτα του βήματα. Δεν ξέρει πώς να συντονίσει τις κινήσεις του, φοβάται, είναι ασταθές, και αν δεν του δοθεί η απαραίτητη προσοχή θα πέσει και θα πονέσει.

Ίσως οι κίνδυνοι του Διαδικτύου να είναι ακόμη περισσότεροι, και σαφέστατα να έχουν πιο οδυνηρές συνέπειες για το άτομο. Όλα αυτά τα ανακαλύπτει κανείς όταν εντάσσεται σταδιακά στον εικονικό κόσμο, και όλα του μοιάζουν παραδεισένια. Ένας κόσμος φτιαγμένος για εσένα! Όλος δικός σου, όλα εύκολα και βολικά. Οποιαδήποτε όμως στιγμή ο κίνδυνος μπορεί να γίνει φανερός.

Όντας έφηβη και καινούρια στο χώρο αυτό, έζησα εμπειρίες διαδικτυακές από την καλή και αργότερα από την κακή τους πλευρά. Ασχολούμενη κυρίως με τα κοινωνικά δίκτυα και blogs, έχοντας πέσει σε κοινές παγίδες, κατέληξα στο ότι το κάθε κλικ χρειάζεται προσοχή. Και αν για εμένα ή για τον καθένα αυτές οι παγίδες είναι τώρα κοινές, στην πρώτη επαφή μαζί τους τρομάζεις. Σπάσιμο κωδικού,spam, περίεργα mail με υποτιθέμενες νίκες σε διαγωνισμό, παιχνίδια, κ.λ.π., με έκαναν να νιώσω εκτεθειμένη.

Ξαφνικά η προσωπικότητά μου, όσο μπορεί μια προσωπικότητα να αποτυπωθεί σε ένα προφίλ, έγινε προσβάσιμη σε όλους, σε οποιονδήποτε θελήσει να την παραβιάσει, να την κρίνει, να την εκμεταλλευτεί. Η φωτογραφία από το προφίλ μου βρέθηκε στη μηχανή αναζήτησης Google πληκτρολογώντας απλά το όνομά μου.

Πώς να νιώσει ένας έφηβος μπροστά σε όλους αυτούς τους κινδύνους; Νομίζω ξαφνιασμένος. Θα ήταν καλύτερα λοιπόν να γνωρίζουμε όλοι πληροφορίες, μεθόδους και παγίδες πριν τις αντιμετωπίσουμε και έρθουμε σε δύσκολη θέση. Γιατί το Διαδίκτυο, όταν χρησιμοποιείται σωστά, είναι το καλύτερο εργαλείο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails

ΓΙΑ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΤΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΜΑΣ

Για να αναδημοσιεύσετε την δουλειά που παράγεται στο σχολείο μας και ιδίως άρθρα για εκπαιδευτικά θέματα γραμμένα από την κ. Μαρία Μαρκάκη ή Χριστίνα Μαρκουλάκη, παρακαλείσθε να μας ενημερώσετε για την πρόθεσή σας αυτή με ένα σύντομο email στη διεύθυνση markakischool@gmail.com

Επίσης, η αναφορά στη σελίδα σας θα πρέπει να περιέχει το όνομα του σχολείου μας μαζί με σύνδεσμο προς τη δική μας σελίδα όπου είναι δημοσιευμένο το υλικό στο οποίο αναφέρεστε.

Δεν επιτρέπουμε την αναδημοσίευση φωτογραφιών από τις τάξεις μας. Υπάρχει έγγραφη συγκατάθεση των γονέων ώστε οι φωτογραφίες να βρίσκονται μόνο σε δικές μας σελίδες που έχουν καθαρά εκπαιδευτικό σκοπό.

Ευχαριστούμε πολύ για την κατανόηση.

ΟΡΟΙ ΓΙΑ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΤΩΝ ΣΕΛΙΔΩΝ ΜΑΣ

Η ΣΥΛΛΟΓΗ ΜΑΣ ΑΠΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ

Wikispaces

ΕΙΔΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ ΑΓΓΛΙΚΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ

Wikispaces